Uw wervingscampagne toetsen op haalbaarheid

U bent van plan een fondsenwervingscampagne op te gaan zetten. Dit wilt u gedegen aanpakken en dus goed voorbereiden. U wilt verkennen waar de kansen liggen. U wilt niet voor onaangename verassingen komen te staan tijdens de loop van de campagne. En dus het risico daarop zoveel mogelijk beperken. Een verkenning van het werkterrein voorafgaand aan de campagne zal u daarbij in belangrijke mate ondersteunen.

Een haalbaarheidsonderzoek richt zich niet alleen op het verkrijgen van informatie waar je geld vandaan kunt halen. Bij het uitvoeren van een fondsenwervingscampagne is meer nodig. Denk bijvoorbeeld aan:

Wie kan er om geld vragen?
Wie heeft de goede netwerken?
Wie heeft ervaring met eerdere acties?
Wie kan zich inzetten, wie kan er tijd voor vrijmaken?

Ook aan deze aspecten moet aandacht worden besteed en kunnen in het brede kader van het haalbaarheidsonderzoek worden meegenomen.

Belangrijkste voordelen

  • Verdeling van taken en werkzaamheden
  • Scherpe tarieven
  • Ruime ervaring